Tele og Internet

På denne side kan du se resultatet af den undersøgelse som Bestyrelsen har foretaget med hensyn til Tele - og internet i Fjand Sommerhusforenings område.

Vi har indhentet data fra nedenstående af de store selskaber og konklusionerne er  følgende:

1. Alle selskaber der leverer i åmrådet er meget salgsinteresserede og kan fremkomme med utrolige tilbud der så viser de nedenstående vejledende priser og endda højere efter f.eks. 6 mdr.

2. Markedet er meget individuelt og dynamisk og priser og hastigheder ændres uge for uge.

3. Faktisk umuligt og besværligt at få en evt. samlet pris.

4. Flere udbydere kan give individuel rabatter afhængig af, hvad man som forbruger har på sit faste

bosted.

5. Flere selskaber nævner en vis form for hastighedsgaranti, men deres garantibetegnelse er udtrykt

således: ”Vores hastigheder er op til X/X MB”

6. Der vil være sommerhuse i området, hvortil der ikke kan leveres kabelforbindelse ind til huset grundet manglende kabler i jorden ude i vejen.

Vores konklusion er:

Markedet er ikke særlig overskueligt og "one size fits all" findes ikke for sommerhuse. Bestyrelsen stopper derfor undersøgelsen her.

Det er op til den enkelte sommerhusejer at træffe valg om Bredbånd/fastnet og TV udbyder

UDBYDER

MOBILROUTER

FASTNETSROUTER

TRÅDLØS WIFI i HUS

HASTIGHED

PRIS (kun Net) (nov 2016)

ADSL

59/299

ADSL

199/279

199/399

99/299

79/399

Efter vi lavede undersøgelsen i nov 2016 er der dukket en ny spiller op på markedet, kaldet Net1.

De tilbyder billigt mobilt bredbånd med ubegrænset data i sommerhuset, hvor man kan vælge en abbonnementform, hvor man kun betaler for de dage, hvor man er online i sommerhuset.

Opdatering marts 2018

RAH Fiberbredbånd er i gang med etablering af fibernet i området fra Hvidesande og nord på mod os. Vi har derfor modtaget dette informationsmateriale om deres tilbud. Hent materialet her

Som bestyrelse har vi ingen holdning til, at et firma tilbyder sine produkter til foreningens medlemmer, ud over at vi gør opmærksom på tilbudet, men samtidig gør vi opmærksom på, at det er helt op til den enkelte ejendoms-/sommerhusejer, om man ønsker tilslutning.

RAH Fiberbredbånd oplyser, at tilslutningen for vores område skal være 40%, for at de vil grave fiber ned i vores område.

Fristen for bindende tilmelding er inden den 1.maj 2018.

I er velkomne til at foretage henvendelse direkte til RAH Fiberbredbånd

telefon 7020 5012.

Almen rådgivning i forbindelse med det foreningsmæssige kan rettes til Ervind F. Poulsen næstformand Mobiltlf. 6086 8266.